Toimitusehdot, voimassa 1.1.2020 alkaen:

1. Yleiset ehdot


Hifi.fi on AutoStudio Oy:n (0640931-7) ylläpitämä verkkokauppa. Tavoitteenamme on aina mahdollisimman tyytyväinen asiakas, joten olethan meihin heti yhteydessä, jos jokin asia herättää hämmennystä tahi hiertää mieltä! Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassaolevia hintoja sekä toimitus- ja maksuehtoja. AutoStudio Oy ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat force majeure -esteistä. Tällaisina esteinä pidetään ennalta-arvaamattomia seikkoja tai olosuhteita, joihin AutoStudio Oy ei ole toiminnallaan voinut vaikuttaa ja jotka eivät ole kohtuudella ratkaistavissa. AutoStudio Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ensi tilassa tällaisista esteistä. AutoStudio Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta.


2. Asiakas

AutoStudio Oy myy tuotteita ja palveluita kuluttaja- sekä yritysasiakkaille. Verkkokaupassa noudatetaan kuluttajasuojalain säädöksiä etäkaupasta.

Asiakkaan velvollisuutena on tilausta tehdessään luovuttaa sellaiset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen tilauksen ja tilausdokumenttien toimittamista varten. Varastotilanne ja/tai toimitusajan arvio kerrotaan parhaan tiedon valossa. AutoStudio Oy ei ole vastuussa yllättävistä viivästyksistä, mutta on velvollinen ilmoittamaan näistä asiakkaalle viipymättä.

3. Tietosuoja

Asiakkaiden tiedot tallennetaan AutoStudio Oy:n ylläpitämään asiakasrekisteriin, jota käytetään ainoastaan asiakassuhteen hoitamiseen ja asiakkaan antaman suostumuksen rajoissa yhteydenpitoon. AutoStudio Oy ei luovuta osoitetietoja suoramarkkinointia varten kolmansille osapuolille. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä meihin (shop@hifi.fi). Hifi.fi sivustolla käytetään evästeitä. Evästeillä parannetaan asiakaskokemusta ja niitä saatetaan käyttää tarjousten tai tuotesuositusten ehdottamiseen. Asiakas voi kieltää evästeiden käytön omasta verkkoselaimestaan.

4. Hinnat, takuu ja tuotteet

Hifi.fi verkkokaupan hinnat on esitetty kotimaisessa valuutassa (€) ja ne sisältävät arvonlisäveron (24 %). Tuotteiden takuu määräytyy tuotteen valmistajan takuuehtojen mukaisesti. Pääosin tuotteilla on yksityiskäytössä kahden (2) vuoden takuu. Ammattikäytössä takuu on aina yksi (1) vuosi. Varaamme oikeuden muuttaa tuotteiden, toimituksien ja asennuksien hintoja. Näissä harvoissa tapauksissa taustalla on yleensä jokin selkeä syy tarkistukseen, kuten kohonneet valmistajahinnat. Varaamme oikeuden teknisistä tai inhimillisistä virheistä johtuvien hintojen muutoksiin. Toimituskulut ilmoitetaan verkkosivustolla ja ostoskorissa.

Tilaus voidaan joutua jakamaan useampaan lähetykseen, mutta tällöin olemme ensin yhteydessä asiakkaaseen. Jälkitoimitamme tuotteet veloituksetta. Varaamme oikeuden toimittaa kampanjatuotteita 1 kpl per asiakas. Varaamme myös oikeuden olla toimittamatta tilausta, mikäli tuotetiedoissa on ollut hintavirhe (esim. tuotteella ei ole järjestelmävirheen takia hintaa ollenkaan), tai jos tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ei ole enää saatavilla.

5. Palautusoikeus

14 päivän palautusoikeus.

Jos et ole valitsemaasi tuotteeseen syystä tai toisesta tyytyväinen, voit palauttaa sen (alkuperäiseen pakkaukseen uutta vastaavassa kunnossa ja alkuperäisin varustein/lisukkein/kaupanpäällisin paketoituna). Tällöin hyvitämme siitä täyden hinnan tai vaihdamme tuotteen toiseen. Palautus- ja vaihto-oikeus koskee suurinta osaa tuotteista. Asiakkaalle kustomoidut tai muut erikoistilatut tuotteet eivät ole palautettavissa. Tässä tapauksessa asiasta ilmoitetaan tuotetiedoissa. Huomaathan, että emme voi hyvittää palvelutuotteita, kuten asennuspalvelua tai järjestelmän kalibrointia. Tuotteen voi luonnollisesti palauttaa myös suoraan AutoStudio/Hifi.fi myymälään.

Verkkokaupasta ostetun tuotteen palautukset tehdään aina käytetylle maksutavalle. Palautuksista tulee aina ensin täyttää palautuslomake.

Palautettavasta tuotteesta tulee pyytää rahtiyritykseltä kuitti ja seurantatunnus, jotka asiakkaan on säilytettävä lähetyksen katoamisen varalta. Mikäli palautettu tuote katoaa matkalla, eikä asiakkaalla ole kuittia, rahtiyritys ei välttämättä ota asiasta mitään vastuuta. Siinä tapauksessa emme voi korvata asiakkaalle tuotetta, jos lähetys ei tule perille.

6. Riita-asiat

Meidän kanssamme harvoin jos koskaan päätyy tukkanuottasille, mutta jos erimielisyyksiä ei saada ratkaistua, voi asiakas olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi) ja sen jälkeen tarvittaessa saattaa asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi).

Asiakkaalla on mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission verkkovälitteistä riidanratkaisutyökalua: http://ec.europa.eu/odr


Loading...